Create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, April 10, 2011

Tentang sesorang........

Aku nak bercerita mengenai satu kisah yang aku baca dalam satu novel....dah lama novel ini tapi aku x ingat nama tajuk dia...tapi jalan cerita novel ini aku ingat lagi...jadi aku rasa nak  lah kongsikan bersama pembaca blog yang lain...cerita nya macam ni... 

Di sebuah pekan.....

Hana seorang budak perempuan yang ketika itu baru meningkat remaja dia baru saja lepas menduduki SPM dan sekarang menunggu keputusan. Hana dari kecil memang tidak punya ramai kawan semua kawannya boleh dibilang pakai jari 2 ke 3 orang saje yang paling rapat pun 2 orang saja kawan perempuan..kalau lelaki lagilah tidak ada...hana ni tidak cantik pun biasa saje sedap mata memandang gitu heheh...berbalik kepada sejarah hidup hana...family dia x da lah kaya pun..sederhana saja seingat aku ayah dia tukang kebun sekolah dan mak dia jual kuih kat kantin...hrmm tapi rezeki mereka murah mewah jugaklah hana..Hana ada 2 kakak 1 org abg smua dah habis belajar dan dah kahwin pun cuma hana je yang tinggal...kehidupan hana ni x de lah best mana nk diceritakan cuma aku rasa terpanggil untuk berkongsi dengan semua....

Hana adalah seorang remaja yang pendiam dan terkonkong oleh ibubapanya dia x pernah ada pakwe dan x pernah bercinta...jatuh cinta banyak kali tapi x pernah dapat diluahkan...time sekolah dulu dia adalah jatuh cinta dengan senior dia..tapi senior tu x pandang pun...hana pun ss sendiri lah jawabnya.... ada sekali dia pun mainlah mesej dengan sorang mamat ni tapi hubungan pun x kemana sekejap je..pasal mamat tu kata hana ni x cantik pendek gemuk lah macam2....

Jadi alkisahnya masa time sekolah hana langsunglah x de boyfrenz hrmm jadi x de lah cinta monyet dia...so memang x dapat lah nk kongsi dengan cucu cicit dia sok....hrmmm... kisah hana ni panjang lagi bersiri huhuhu besok aku sambung ni mukadimah je....hehehhe  
jazakallah wa khaira ti .... nia antasya...

0 comments:

Post a Comment