Create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday, May 28, 2011

KaTa (-_-)Kata Jiwa.....

Salam.....................(-_-)


Rindunya nak berblog huhu tapi sejak ni aku sibuk ngan kesedihan dan kekecewaan ku hrmmm sebab kegagalan dalam ujian JPJ ari isnin tu fuhhh termenung aku sejenak berfikir ape yang x kena ngan aku cm ne leh fail hisykkk cm x caya je NIa ni .... hrmm tpi semuanya dah lepas nk wat cm ne kn mungkin aku harus terima ketentuan ni mgkin aku gagal skrang sok aku berjaya sape taw kan (-_-) hehhe ye la kte kan x taw jalan dan skrip yg disediakan allah memang tu adalah takdir tpi x bermakna kte x brdoa kerana setiap doa kte lah baru kte dapat ketenangan dan keredhaan dari allah swt....sebagai hambanya kte mintalah apa saja kerana allah mengasihi setiap hamba yg memohon dan berdoa kepadanya atas tujuan kebaikan,......teringat aku pada satu pesanan yang aku baca dan aku sematkn.....


"Jika doamu dimakbulkan tandanya Allah menyayangi dirimu,Jika doamu lambat dimakbulkan tandanya Allah ingin mengujimu. Jika doamu tidak dimakbulkan, Allah merancang yang terbaik untukmu. 


HUhukkk sedih mungkin doaku  tidak dimakbulkan kerana allah ada sesuatu untuk aku pasti.....x pe lah Gagal sekali bukan untuk selamanya....itu yg aku semat sejak aku sekolah dulu....hisykkk rileks aku gagal satu bahagian je rileks mgkin usaha aku kurang kot...x pe lepas ni lipat kali ganda aku praktice hhahha....lek je der....Amin lulus lah.....ok lah disamping aku sedih tadi sempat lah gak aku meninjau CINEMA tgk NUr Kasih fuhh cter yg menyentuh hati dan perasaan smpi nk tergelak aku tgk lelaki menangis depan aku duduk huhuh aku baru je nak ngis lelaki ni over plak sendu dia depan aku hek eleh kcau line btul bru nk over dlam panggung dh ada lah yg ter over..huh x pe lah dpat gak aku menengok llaki mnagis hahhah buruk btul rupanya lelaki mngis taubat aku nk ngis pas ni buruk je muka hahah....Dalam dok gelak orang tu sempat gak aku meninjau sekeliling kiri dan kanan tempat duduk yg x berapa nk penuh semuanya  berpasangan hisykk aku je sorang2 dlam tu tpi ok lah tu x de laah maksiat  x bertambah dosa aku...yg memang dah banyak ni yang ada pun x terampun nk tambah lagi plak..sabar je la......dalam cter nur kasih tu ada satu ayat yg best taw....yg aku rasa korang msti nk ngis smpi hati jadi sebak hahah terharu aku tgok suami mcm adam tu....dan abang mcm aidil tu fuhh dalam realiti memang aku salute kalo ada mnusia mcm tu dan yang pling aku bangga adalah watak NU|R sebagai isteri yg soleh dan tabah....kisah ni menyentuh hati aku kerana cinta dan kasih sayang terhadap allah....hrmmm semoga aku juga melalui episod seperti mereka bahagia walaupun diuji oleh allah mereka tabah dan sabar kerana setiap semuanya ada hikmahnya...amin....             .ASAP..assalamualaikum......

0 comments:

Post a Comment