Create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday, May 14, 2011

kHas Untuk INsan Bernama SaHabat..........

sesungguhnya diri dan rohani kami
..........adalah satu jiwa yang berharga

my soul
Biar setinggi mana ombak DUGAAN melanda

Biar seganas mana badai MASALAH menghempas

Tanamkanlah sauh KETETAPAN IMAN
Agar tidak berganjak HALUAN..



~..Ukhwah yang dibina antara kita, Biarlah 

seperti seutas tasbih, Ada awal,  Tiada 

penghujungnya, Dicipta untuk mengingatiNYA, 

Dibahagi untuk cintaNYA, Diratib demi 

redhaNYA

teringat akan bersamamu
                 yang kita lewati  terasa indah…
              sejuk meresap di dalam sanubari
walau duka sempat singgah
                                                      hadapi bersama
                                                                bahagia slalu dihatiku
                                                                                                                        (^.^)



............listen to ur heart my frenz...........

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi 


unic-sahabat sejati

.....Best MEMory...



 pepatah mengatakan "jangan lindungi dirimu dengan 
pagar, tetapi dengan sahabat-

                                          sahabatmu"

Ingati daku

Seandainya aku lupa pada Tuhan

Diwaktu kelapangan dan kesibukan
Dan juga kesenangan dan kesusahan

Ingati daku 
Zahir dan batinku dengan keislaman
Jangan pula aurat kudidedahkan
Semakin singkat tipis dan dijarangkan

Ingati daku
Hakikat ini milik yang Maha Kuasa
Diserahkan jiwa dan raga
Menjadi tumpuan hati buat segala-galanya

Ingati daku
Untuk menjadi sahabat yang baik
Cintakan kedamaian
Kisah akhirat sebagai peringatan

Ingati daku
Untuk bercinta hanya keranaNya
Mengutamakan sifat seorang yang beriman
Supaya Menjadi benteng kukuh hasutan syaitan



" aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku, untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur baiknya, dalam suka dan duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya" - imam syafie-








0 comments:

Post a Comment